donderdag 29 maart 2007

France: Fleur's 1ste schooldag

Vanmorgen was het zover; de wekker na 3,5 maand de wekker weer eens gezet (viel niet mee!) en toch gisterenavond vroeg naar bed. Een spannende dag voor Fleur en voor mij. Met 18 andere kindjes zit ze in een klas, ze hoort bij 'les Moyennes' en dat heeft alles met leeftijd te maken. Al gauw heeft ze een meisje ontmoet die ze aardig vindt; Lucile, en het getuigt van goede smaak van Fleur. En ik ben er de hele dag (08:45 / 16:15) geweest. En ook al begrijpen de kindjes Fleur niet en visa versa, ze vond het leuk. Het niveau ligt wat hoger dan in Engeland, dus vrij pittig. Vanmorgen hadden ze (we) een uitstapje met de schoolbus naar de bibliotheek. Ook werd er warm gegeten in de kantine. Na wat omwegen, moeilijke gezichten, want ik stond niet op de lijst, kreeg ik ook te eten. Een 4-gangen warme lunch ging er wel in moet ik zeggen. Ik ben uiteindelijk de hele dag gebleven, morgen breng ik haar alleen en ga dan puinruimen (speelgoed) in huis maar vertel dat Fleur morgen als het zover is wel. Haar 'Maitresse' heet Madame Saint Pelligrini! (Geen Le Brun of iets makkelijks dus) Maar ik was helemaal afgepeigerd toen we thuis kwamen, dit in tegenstelling tot Fleur. Gelukkig hebben we in het weekend en op woensdag vrij!

Geen opmerkingen: