donderdag 8 april 2010

Master Chef 2010 ....Wat er aan vooraf ging....

Voor degenen die mij wat beter kennen, weten dat ik zowel van koken (voor gasten) houd als van smikkelen en smullen. Een van de betere programma's op het gebied van koken is voor mij dan ook Master Chef. De BBC versie welteverstaan. Ik begrijp dat er ook een Nederlandse versie is, maar die heb ik nooit gezien. 'Mijn' versie wordt gepresenteerd door het illustere duo John Torode en Gregg Wallace, 2 zeer deskundige heren die hun sporen ruimschoots hebben verdiend in het culinaire leven. Na weken bijna dagelijks een uurtje aan de tv gekluisterd te hebben gezeten, was deze week de finale week. 3 Zeer getalenteerde amateur chefs kookten de sterren van de hemel en doorstonden uitdagingen van koken in de Indiase bloedhitte voor de Maharadja en zijn familie (voor Royalty dus), voor Indiase schoolkinderen (ik was graag aangeschoven), voor de Grootmeester Alain Ducasse en gisteren ging mijn favoriet, Dhruv Baker, koken in en voor Jonnie Boer van 3 Michelin Sterren Restaurant de Librije in Zwolle. Ook op Twitter werd er al dagenlang met de Chefs en Presentatoren 'gebabbeld', zo ook door mij. Hierbij wat screenshots.

5 opmerkingen:

René van Gellekom zei

Ik heb deze serie niet gevolgd. De volgende serie ga ik echt, echt, helemaal kijken.

Jan zei

Franca, hulp...Simonne volgt die serie ook, maar mijn maag draait als ik die twee presentatoren bezig zie. Als Simonne me buiten wil hebben hoeft ze dat maar op te zetten. Die met zijn hamsterkaken heeft de meest onsmakelijke tafelmanieren die ik al heb gezien buiten Sergio Herman. Die gast propt zijn mond barstens vol en dan begint 'm kommentaar te geven. Ik vind dat walgelijk ! Die kale kan ik nog wel iets appreciëren maar 't zal nooit geen topper worden.

Enrico, Marlies en Mauro zei

@Jan ken je onze Herman den Blijker?(of bedoel je 'die kale' daar mee)Qua tafelmanieren ook een topper, zit overal met zijn dikke vingers in, vindt niets lekker maar vreet (eten kan het niet genoemd worden) wel alles op.

Gr. Marlies

Jan zei

@Marlies, neen ik ken geen H.den B. en zoals jij hem beschrijft heb ik er ook geen behoefte aan. Ik bedoelde die co-presentator van Master Chef met "die kale".

Anoniem zei

@ Marlies,
Herman den Blijker is idd een viespeuk. Zit overal in met zijn vingers en neus, is niet echt smakelijk.
Maar de man geeft wel een kans aan beginnende chefs, is ook wat waard.

Ellie