dinsdag 12 juni 2007

Een gevallen vrouw in hartje Jarnac

Ja, ik 'tombe liever amoureux' maar in dit geval was het op de harde stoep in Jarnac. Wat erg leuk begon, eindigde minder amusant!

We (Darren, Fleur, vriendin Joy en haar zoontje Hugo....waren voor een paar dagen over uit London) hadden net een leuke boottrip gemaakt over de Charente, zeker de moeite waard.

Na afloop op de kade van Jarnac waren daar ook sanitaire voorzieningen waar Fleur gebruik van maakte. Enfin, ze luisterde niet naar mij en wilde hard wegrennen over het parkeer terrein naar Darren toe en toen moet ik een soort van snoekduik hebben genomen om haar tegen te houden. Daardoor viel ik zelf languit op de grond. Knie niet alleen pijnlijk maar een diepe wond, elleboog en arm pijn, vingers iet wat dik....pfff. Enfin de volgende ochtend bloedde het nog steeds en vonden Joy en ook Peter (de aannemer) het beter als ik een afspraak maakte bij de dokter. Dus maandagmiddag kon ik daar terecht en hij verwees me direct door naar het ziekenhuis in Cognac om foto's te laten maken. Enne, geen autorijden dus. Niet dat ik dat nu zou kunnen, maar toch....als ik niemand zou hebben om me te brengen, moest er een ziekenauto komen om me te vervoeren en dat kost goud geld natuurlijk! Pff...gelukkig was Joy er nog, dus kinders weer opgepakt en op naar het ziekenhuis. Daar ging alles zeer snel en vertelde de arts dat er niets was gebroken, maar wel dat er veel vocht in m'n knie zat. Als het dikker zou worden, moest ik terug komen.
Vanmorgen naar de apotheek om een tetanus injectie (althans het materiaal ervoor) te halen en desinfecteer spray en betadine. Straks (dinsdag) weer naar de huisarts terug die me de injectie geeft.
Nou....ik heb er veel last van en Diane (Peter's vrouw) is zo lief om morgenmiddag mijn moeder die met de tgv in Angouleme aankomt, op te halen en hier te brengen. Rick, de zoon van Diane en Peter, komt morgenochtend mee hier naar toe om weer kersen te plukken en ... zonder twijfel zich met Fleur bezig te houden, dus ik heb een 'makkie'.
Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Geen opmerkingen: