maandag 4 oktober 2010

Elton John in Bordeaux

Vrijdag 1 oktober vertrokken Fleur en ik na school met de tgv naar Bordeaux. Darren vloog naar Bordeaux en wachtte op ons in het hotel. Voor de 2de keer gingen wij naar een concert van Sir Elton. De 1ste keer was in Rotterdam, zo'n 9 jaar geleden. Tijd voor een hernieuwde kennismaking. En hij heeft ons niet teleurgesteld, 2.5 uur non-stop zingen is een hele prestatie en zeker als je toch ook al begin 60-er bent. Over een paar weken komt zijn nieuwe cd uit en natuurlijk zong hij vele songs hiervan, maar natuurlijk werden ook de oude(re) hits niet vergeten. Het sportpaleis zat helemaal vol en Fleur was de jongste! Halverwege kon het haar niet meer zo boeien, maar gelukkig overwon ze haar verveeldheid snel en klapte ze weer enthousiast mee.
Wat ik heel bijzonder vond, was dat na afloop van het concert, Elton handtekeningen zette, waarna hij nogmaals terugkwam voor nog 2 nummers.
Het is en blijft een rasartiest, waarbij wij allebei vonden dat zijn stem krachtiger is geworden.

5 opmerkingen:

Zazoe zei

Wat lijkt me dat geweldig, een concert van Elton! En Fleur is een kleine bofkont om nu al naar zo'n wereldartiest te gaan met haar papa en mama.

Lang geleden ging ik samen met mijn vader en mijn oudste (toen nét 6 jaar) naar een concert van Joe Cocker. Onze oudste weet dat nu nog! Jullie hebben Fleur een bijzondere herinnering mee gegeven.

Anita zei

Wahah wat geweldig !!!
Franca wat een fantastisch "uitstapje" Nouh jaah: TRIP BELEVENIS
Lijkt me echt helemaal super !!!!
Ik houd zijn nieuwe CD in de gaten ;-)

Kristel Holsbeek zei

Waw geweldig,,,!!

Anoniem zei

Elton is een fenomeen en als je bij een concert van hem kan zijn ben je een geluksvogeltje....
Fleur lees dat maar even!! Want het is een giga belevenis wat je waarschijnlijk nooit meer mee maakt.

Hetzelfde hier in de Zaan.
Janneman Akkerman treed de 22ste op en onze Yvette is nu 2 keer mee geweest (ook backstage) en nu moet en zal ze weer.

Ik ben 2 keer met mijn moeke naar Neil Diamond geweest en alles wat ik heb zijn herinneringen en dvd's, samen met moeke een concert meemaken. De Grote man zal waarschijnlijk niet vaak meer optreden.....

Mijn moeke zal dat nooit meer meemaken want zij ligt lekker te dromen over de concerten die ze toch nog heeft mogen meemaken.

Keane-Bend and Break Lyrics is het laatste wat ik aan haar mee heb kunnen geven.

Lieve mensen pluk die dag, neem je kids mee, muziek is een mooi ding om je uit te drukken.

Lieve Franca,
Nog heel veel mooie concerten met Fleur en Darren.

Liefs Ellie en de rest.

Anoniem zei

hoi,
Is het al zo lang geleden,dat we met z'n vieren in Rotterdam gingen eten en daarna het concert van Elton John op de trappen moesten kijken, omdat we door het diner en het verkeer te laat waren om naar onze gereserveerde plaatsen te gaan. Ook daar hebben we de eerste noten van genoten. Nu is Fleur hierbij en het zal een geweldige ervaring geweest zijn.
Super Anja